هندزفری تغییر صدا

هندزفری تغییر صدا

هندزفری تغییر صدا

هندزفری تغییر صدا

هندزفری تغییر صدا

کلمات کلیدی

میگرن

میگرن, میگرن چشمی , میگرن چیست , میگرن درمان , میگرن چشمی چیست , میگرن و درمان آن

در این مطلب می خواهیم به طور مفصل در مورد بیماری میگرن و علل و علائم و راه درمان آن در سایت جسارت صحبت کنیم .امیدواریم این مطلب مورد توجه شما سروران گرامی قرار گیرد.در واقع این سردرد ، سردردی شدید است که می‌تواند بصورت ضربه و تپش در سر رخ‌دهد و ممکن‌است باعث، حالت تهوع، استفراغ و حساسیت شدید به نور و صدا گردد. حملات میگرنی می‌تواند سبب درد شدیدی در سر شده و برای ساعت‌ها و یا روزها باقی بماند و آنقدر شدید بوده که فرد بخواهد فقط درجایی ساکت و تاریک دراز بکشد و بخوابد. برخی از انواع بیماری میگرن، امکان دارد همراه با علایم حسی هشداردهنده، چون صاعقه‌ها و فلاش‌های نور، نقاط کور و یا سوزن‌سوزن شدن دست‌ها و پاها اتفاق بیافتد. داروهایی برای کاهش میزان درد و دفعات رخ‌دادن حملات میگرن موجود‌است.در واقع بهترین نتیجه این داروها زمانیست‌که با ترکیبی از تغییرات سبک‌زندگی و درمان‌های خانگی استفاده شوند.

انواع میگرن

چندین نوع دسته بندی برای این سردرد وجود‌دارد، که به توضیح بیان برخی از آنها می‌پردازیم:در واقع این سردرد به‌همراه تشعشع نور. این نوع میگرن زمانی‌رخ می‌دهد که قبل از رخ‌دادنش علایم هشدار‌دهنده‌ای که به تشعشع نور معروف هستند، ظاهر شوند. تقریبا یک‌‌ سوم افرادیکه دچار این سردرد هستند، از این نوع آن رنج می‌برند. این علایم هشداردهنده می‌تواند حاوی مشکلات بینایی (از جمله دیدن تشعشعات نور) و خشکی در گردن، شانه‌ها و یا پاها، باشند.میگرن بدون تشعشع نور.البته میگرن بدون سر درد. این نوع سردرد به میگرن خاموش هم مشهور بوده و زمانی‌ اتفاق می افتد که علایمی همچون تشعشع نور وجود‌دارد اما سر بیمار درد نمی‌کند.

علائم میگرن

علایم این سردرد متفاوت‌اند و ممکن است یکی و یا ترکیبی از علایم زیر باشند:

در واقع سردردی ضربان دارد و تپش‌دار که اغلب بشکل دردی مبهم شروع شده و تبذیل به دردی تپنده و کوبنده می‌شود. درد اغلب با حرکت کردن بیشتر می‌شود. درد امکان دارد  از یک طرف سر به طرف دیگر حرکت کند، یا جلوی سر و یا کل سر را تحت تاثیر قرار دهد.

حساسیت به نور، صدا و یا بو

حالت تهوع، استفراغ، معده درد و یا شکم درد

کم شدن اشتها

احساس سرما و یا گرمای شدید کردن

احساس رنگ پریدگی

احساس خستگی

داشتن سرگیجه

تاری دید

داشتن اسهال

تب (خیلی کم پیش می‌آید)

میگرن, میگرن چشمی , میگرن چیست , میگرن درمان , میگرن چشمی چیست , میگرن و درمان آن

معمولا سردردهای میگرنی حدود 4 ساعت ادامه‌دارند، اما در انواع شدید ممکن تا یک هفته ادامه داشته باشند. در واقع تعداد حملات میگرن بین افراد مختلف متفاوت است، معمولا افراد میگرنی 2 تا 4 بار درماه دچار سردرد میگرنی می‌شوند، با اینحال بعضی ها هر چند روز یکبار و بعضی دیگر هم یک یا دوبار در سال دچار این حمله خواهند شد.

دلایل میگرن

در واقع دلایل اصلی ابتلا به این سردرد هنوز مشخص نیست، با اینحال دلایل این بیماری نه تنها به تغییرات مغزی بلکه به عوامل ژنتیکی نیز ارتباط دارد. بهتر است بدانید که افراد مبتلا به این سردرد امکان دارد، آنرا ارث برده باشند. این روزها دانشمندان معقیده دارند که  یکی از دلایل این بیماری عوامل غیرطبیعی ارثی در بخش‌های خاصی از مغز است. بعضی از عواملی که می‌تواند محرک شروع این سردرد و حملات میگرنی باشد، عبارتند از:

استرس‌های عاطفی. یکی از رایج ترین محرک‌های سردرد میگرنی، استرس‌های عاطفی است.در واقع برخی از مواد شیمیایی و مواد نگهدارنده در مواد غذایی و بعضی از مواد غذایی. خوراکیها و نوشیدنی‌های خاص از جمله، پنیرهای مانده و قدیمی، غذاهای فرآوری شده، غذاهای شور، نوشیدنی های الکلی و مواد افزودنی به خوراکی همچون نیترات (در پپرونی، هات داگ و گوشتهای دودی وجود دارند)، منو سدیم گلوتامات (معمولا در پنیر یافت می‌شود) می‌توانند محرک حدود 30 درصد بیماری‌های میگرنی باشند.لازم است بدانید که کافئین. مصرف بیش از حد کافئین و یا قطع ناگهانی مصرف آن می‌تواند باعث ابتلا به سردرد های میگرنی شود. البته توجه داشته باشید تغییرات ناگهانی سطح کافئین خون نگران کننده بوده وگرنه کافئین یکی از خوراکیهایی است که برای درمان سردرد شدید میگرنی استفاده می‌ گردد.
گفتنی است که تغییر در الگوی خواب. در بعضی از افراد زیاد خوابیدن و یا کم خوابی می‌توانند، محرک بیماری است.لازم  به ذکر است که عوامل جسمی. فعالیت بدنی شدید شامل رابطه جنسی می‌تواند باعث برانگیختن این سردرد می شود.تغییرات محیطی.داروها خاص از جمله قرص های ضد بارداری و بازکننده عروق.تغییرات هورمونی در خانم ها و دوره‌های قاعدگی

پیشگیری از میگرن

با تغییر در سبک زندگی می‌توان، تعداد دفعات حملات میگرنی و شدت آنها را کاهش داد. بعضی از این تغییرات شامل:دوری از محرک‌های سردرد میگرنی. اگر خوراکی‌ها و یا عطرهای خاص باعث شروع سردرد میگرنی شما می‌شوند، از آنها دوری کنید. کاهش مصرف کافئین، سیگار و الکل یکی از راههای پیشگیری است. همچنین حفظ الگوی منظمی برای خواب و خوراک بعلاوه کنترل استرس، یکی دیگر از این راهها می باشد.جالب است بدانید که ورزش منظم. تمرین منظم ورزشهای هوازی (ایروبیک) می‌تواند فشار بربدن و استرس را کاهش داده و از حملات میگرنی پیش‌گیری کند. این ورزش‌ها شامل پیاده‌روی، شنا و یا دوچرخه سواری می‌شود. البته ورزش شدید انجام ندهید چرا که ورزش شدید و یکدفعه خود می‌تواند سبب سردرد شود.کم شدن  وزن. چاقی، یکی دیگر از عوامل ابتلا به این سردرد می‌باشد، کاهش وزن، ورزش و رژیم غذایی سالم می‌تواند خطر ابتلا به سردرد میگرنی را کم می شود.جالب است بدانید که کاهش تاثیرات استروژن. اگر شما خانم هستید که مبتلا به میگرنی‌اید، استروژن می‌تواند یکی از عوامل محرک میگرن باشد. سعی کنید مصرف داروهای هورمونی و پیشگیری از بارداری را با مشورت پزشک، کم و یا قطع نمایید.

 

تعبیر خواب روسری خاکستری

تعبیر خواب روسری سبز

تعبیر خواب روسری بنفش

تعبیر خواب روسری سفید

تعبیر خواب روسری قهوه ای

تعبیر خواب روسری سیاه

تعبیر خواب روسری نارنجی

تعبیر خواب روسری قرمز

تعبیر خواب روسری زرد

تعبیر خواب روسری صورتی

تعبیر خواب روسری کوچک

تعبیر خواب روسری بزرگ

تعبیر خواب روسری طوسی

تعبیر خواب روسری هدیه گرفتن

تعبیر خواب روسری گل گلی

تعبیر خواب هدیه گرفتن روسری

تعبیر خواب روسری رنگارنگ

تعبیر خواب پاره شدن روسری

تعبیر خواب دزدیدن روسری

تعبیر خواب روسری زیبا

تعبیر خواب خریدن روسری زرد

تعبیر خواب پوشیدن روسری مشکی

تعبیر خواب روسری خریدن

تعبیر خواب روسری سفید و مشکی

تعبیر خواب روسری مشکی

تعبیر خواب هدیه گرفتن روسری مشکی

تعبیر خواب روسری سفید گلدار

تعبیر خواب روسری سفید از امام صادق

تعبیر خواب روسری سفید چیست

تعبیر خواب هدیه گرفتن روسری سفید

 

 

  • نادر غلامی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی